Twentieth Century Fox ontwikkelt exclusief materiaal voor campagne RTL
Geplaatst door Medianieuwtjes donderdag, 18 mei 2006
Vanaf morgen lanceert RTL een unieke splitscreen- en ident-campagne ter promotie van de nieuwe bioscoopfilm ‘X-Men: The Last Stand’ en de televisiepremière van ‘X2:X-Men United’ op RTL 5. Het materiaal is in nauwe samenwerking met Twentieth Century Fox tot stand gekomen. Tijdens de opnamen van de derde X-Men film is speciaal voor RTL uniek materiaal ontwikkeld voor een exclusieve campagne op RTL 4 en RTL 5. Dit materiaal is door de afdeling Creatie van RTL Nederland voor televisie bewerkt.Programma Directeur van RTL 5, Erland Galjaard, over de campagne: “Wat ik bijzonder vind, is dat twee grote merken elkaar op een niet traditionele manier aanvullen en versterken. Fox heeft heel goed nagedacht over het merk RTL en speciaal voor ons prachtig materiaal gedraaid, waarmee wij niet alleen onze eigen televisiepremière van ‘X2: X-Men United’ kunnen promoten, maar ook de Nederlandse première en de making of van ‘X-Men: The Last Stand’. De ideale kruisbestuiving dus.
De splitscreen-promo’s zijn ter promotie van ‘X2: X-Men United’ en the making of van ‘X-Men: The Last Stand’, die zondag 21 mei op RTL 5 te zien zijn. De ident spots worden ingezet om de nieuwe speelfilm ‘X-Men: The Last Stand’ aan te kondigen, die op 25 mei in première gaat in de Nederlandse bioscopen.